mandag 3. september 2012

"Første" skoledag

I dag har jeg vært en liten tur på skolen for å velge fag og se rundt på skolen. Det var kun for utvekslingsstudenter og bortsett fra oss 6 fra EF er det kun to andre jenter, ei fra Belgia og ei fra Tyskland. Vi har allerede blitt en gjeng, og jeg gleder meg til å møte alle de andre jeg skal gå i klasse med på sixth form! Jeg gruer meg til alle leksene, områderepresentanten og lederen for sixth form sa at det var veldig høyt nivå i matte, engelsk og psykologi, og jeg må ha matte for å ikke ta det som privatist i tredje, og jeg kan ikke fortsette med sosiologi når jeg kommer hjem for jeg vil ikke ha politikk.... Så jeg håper jeg ikke må sitte mange helger med lekser.

Ellers har vi vært i town etter skolen og VI FANT TOPHOP I SOUTHPORT! Trodde bare det var Topshop i Liverpool men det lå på et kjøpesenter litt bortenfor sentrum weee :D


I morgen er det assembly på skolen for alle studenter tror jeg. Skolen er mye finere inni enn utenpå og sixth form er i et eget bygg med egen kantine og et stort koselig oppholdsrom med sofaer og pcer. For de som ikke vet, er sixth form valgfritt å gå etter high school i England hvis ikke man begynner på college.


-Ems.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar