søndag 2. september 2012

2. september

Heia! I dag reiste også dansken så nå er jeg helt alene :) Det har vært en rolig og avslappende søndag, først gikk vertsforeldrene mine og jeg en lang tur med hunden for å vise meg skoleveien. Det tar 25 minutter å gå, eller 10-15 minutter å sykle, og sykkel låner jeg av familien.

Ellers lagde vertsmor en utrolig god treretters middag! Sweet potato soup med hjemmebakt brød, noe pastakyllinggreier og rabarbrakremdessertting, godt.

Etter middag dro vertsfar, forloveden til vertssøster og jeg ut en tur for å plukke sampfire. Sampfire en er slags grønnsak som vokser på enger. Bra forklaring Emilie! Den største hobbyen til vertsfaren min er fugletitting, og etter at vi hadde plukket sampfire tittet vi på fugler og det var faktisk utrolig avslappende. Da vi kom hjem, stekte vi sampfiren med hvitløk og smør, og spiste det som snacks imens vi så hangover, det smakte ikke så verst actually :)

 Dette er en sampfire!





I horisonten kan du se Southport sentrum

 Og laangt der borte er Blackpool


-Ems.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar